
Egy biztonsági (személy- és vagyonvédelmi) szolgáltatásokat nyújtó vállalkozás számára a komplementer vállalatokkal, például facility management vagy építőipari cégekkel való együttműködés jelentős előnyökkel járhat. A közös munka és gondolkodás egymás ajánlásától egészen a stratégiai partnerségig terjedhet. Ezek az előnyök nem csupán a szolgáltatások színvonalának növelésében, hanem a költségek optimalizálásában és a piaci versenyképesség erősítésében is megnyilvánulnak. Amennyiben a cél a vállalat tevékenységi körének bővítése, úgy érdemes mérlegelni, hogy a stratégiai együttműködés vagy a házon belüli megoldás az előnyösebb az Ön számára.
A személy- és vagyonvédelmi kérdésekkel foglalkozó blogunk első bejegyzéseiben mindjárt egy minisorozatot indítottunk. Először a Cxotoday.com november 28-i cikke nyomán arra a kérdésre kerestük a választ, hogy melyek a biztonsági terület új trendjei, és hogyan befolyásolják az ügyfelek által igényelt biztonsági megoldások típusait? Megállapítottuk, hogy a személy- és vagyonvédelem területén az elmúlt évtizedekben jelentős változások történtek, amelyek elsősorban a technológiai fejlődésnek, a társadalmi igények átalakulásának és az egyre növekvő biztonsági kockázatoknak köszönhetők, s bemutattuk azokat a kialakulóban lévő trendeket, amelyek átformálják a szervezetek biztonsághoz való hozzáállását, és befolyásolják az általuk igényelt megoldások típusait.
A második blogbejegyzésünkben ezt a gondolatmenetet folytatva megvizsgáltuk, hogyan tudnak a munkavállalóink együtt dolgozni a technológiai megoldásokkal, hogyan képesek a vezetők hatékonyabb biztonsági stratégiát létrehozni. Itt arra a következtetésre jutottunk, hogy az ember és a technológia együttműködése a vagyonvédelemben számos lehetőséget rejt magában, de óvatos megközelítést igényel. A két elem közötti szinergia növelheti a hatékonyságot, gyorsíthatja a reagálást, és biztonságosabbá teheti a védett területeket. Ugyanakkor a technológiai függőség és az etikai kérdések kihívást jelenthetnek.
A harmadik cikkünkben azt tekintettük át, hogyan tudják a biztonsági cégek egyensúlyba hozni a munkaerő, a technológia és az infrastruktúra növekvő költségeit a hatékony biztonsági szolgáltatások nyújtásának szükségességével? Megállapítottuk, hogy az egyensúlynak a megteremtése összetett kihívást jelent az ebben a szektorban tevékenykedő vállalatok számára.
Most azt vizsgáljuk meg, hogy milyen előnyökkel jár a komplementer iparágakkal (pl. az építőiparral vagy a létesítménygazdálkodással) való együttműködés a cég működési hatókörének bővítése és a növekedés ösztönzése vonatkozásában.
Miben nyilvánulnak meg ezek az előnyök a Cxotoday.com említett cikke szerint?
- Új piacokhoz és ügyfelekhez való hozzáférés
- Fokozott innováció és termékfejlesztés
- Megosztott erőforrások és költségmegtakarítás
- Javított versenyképesség
- Hozzáférés az új technológiákhoz és innovációkhoz
- Rugalmasság és méretezhetőség
- Erősebb hálózat és stratégiai szövetségek
- Jobb ügyfélélmény
A kiegészítő (komplementer) vállalkozás olyan vállalkozás, amely nem ugyanazokat a szolgáltatásokat és termékeket kínálja, mint Ön (ekkor versenytársnak hívnánk), hanem olyan dolgokat kínál, amelyek kapcsolódnak az Ön vállalkozásához, és amelyek hasznosak lehetnek az ügyfelei számára.
A Word Constructions tanácsa szerint ahhoz, hogy beazonosítsa az ilyen vállalkozásokat, üljön le egy papírral és egy tollal. Írjon le minden olyan kapcsolódó terméket vagy szolgáltatást, amelyet Ön nem kínál, de kapcsolódik ahhoz, amit Ön csinál.
Mely cégek az Ön komplementer vállalkozásai?
Néhány megfontolandó pont:
- Ne vegyen bele olyan dolgokat, amelyeket valószínűleg egy éven belül fog bevezetni!
- A „kiegészítő” nem jelenti azt, hogy ugyanazon a területen kell lennie. Például könyvelési szolgáltatásokat kínálhat, így kiegészítő vállalkozások lehetnek azok, amelyek könyvelési szoftvereket vagy számológépeket árulnak, illetve azok, amelyek egyéb üzleti szolgáltatásokat kínálnak.
- Vegye figyelembe az online és offline jelenlét relevanciáját az Ön és az ő vállalkozásuk számára!- A személyes érdeklődési köréhez és hobbijaihoz kapcsolódó vállalkozások nem számítanak, hacsak nem erre épül a vállalkozása.
Miután megtalálta néhány lehetséges vállalkozástípust, használja a különböző adatbázisokat vagy egy internetes keresőt, hogy megtalálja a megfelelőeket. Nézzen meg néhányat minden kategóriában, és válassza ki az Önnek megfelelőt! Ehhez néhány szempont:
- Elhelyezkedés
- A vállalkozás népszerűsége vagy mérete
- „Marketinges” jelenlét
- Hozzáállás az ügyfelekhez
Most már van egy listája azokról a kiegészítő vállalkozásokról, amelyekkel készen áll foglalkozni. Ebben a szakaszban szükség szerint már használhatja is a listát ügyfelei ajánlására. Ezt úgy teheti meg, hogy hozzáadja az URL-címüket a linkoldalhoz, megemlíti őket a saját hírlevlében, vagy megemlíti őket, amikor az ügyfele arról beszél, hogy szüksége van az adott szolgáltatásra vagy termékre. Természetesen nemcsak, hogy érdemes, de egyenesen kötelező felvenni a kapcsolatot ezekkel a vállalkozásokkal, és elmondani nekik, hogy ajánlja őket – és természetesen megkérni őket, hogy ők is hasonlóan járjanak el!
Milyen módon segíthetik egymást a kiegészítő vállalkozások?
Amennyiben létrejött a kapcsolatfelvétel, és megállapodtak az együttműködés, számos módon segíthetik egymást a potenciális ügyfelek elérésében. Például:
- Cserélnek cikkeket a hírlevelekben és weboldalakon!
- Cseréljenek linkeket és bannereket weboldalakon!
- Adjanak el egymásnak terméket!
- Tartsanak maguknál névjegykártyákat, amelyeket alkalom adtán szétoszthatnak!
- Ajánlják egymást az érdeklődő ügyfeleknek!
- Dolgozzanak együtt és készítsenek közös hírlevelet
- Közös marketingtevékenység (pl. közvetlen levelezés, szeminárium, stand egy kiállításon).
- Terjesszenek egymás számára szórólapokat (pl. levélszekrénybe dobáskor)!
- Nyomtassák a másik reklámját a saját szórólapjaik hátoldalára, hogy a terjesztési költségeket felére csökkentsék!
- Információcsere az iparágon belül, különösen a nagyobb változásokról!
- Nézzék át egymás termékeit vagy szolgáltatásait a további együttműködési lehetőségek felderítésére!
A stratégiai partnerség már az együttműködés magasabb fokát jelenti. Valamilyen formális megállapodá két (kétoldalú partnerség) vagy több (hálózati partnerség) fél között, akik megállapodtak abban, hogy közös céljaik elérése érdekében megosztják egymással a finanszírozást, készségeket, információkat és/vagy egyéb erőforrásokat.
A PwC szerint a potenciális partnerek egyre változatosabb iparágakban találhatók meg, mert a technológiai, gazdasági és demográfiai változások elősegítik, ha nem egyenesen kényszerítik a nagyobb mértékű együttműködést. A médiavállalatok például egyre szorosabban működnek együtt a pénzügyi szolgáltatókkal, mivel a tartalom pénzzé tételének új formái a túlélés és a jövő üzleti modelljévé válnak; a kiskereskedelmi márkák új demográfiai rétegekhez biztosítanak hozzáférést az új közönséget kereső médiavállalatok számára; a technológiai vállalatok biztosítják az infrastruktúrát, amely megkönnyítheti a hirdetések egyre célzottabbá válását.
A komplementer vállalatokkal való stratégiai együttműködés előnyei egy biztonsági szolgáltatásokat nyújtó cég számára
1. Szolgáltatási portfólió bővítése
Egy biztonsági cég és egy facility management cég közötti együttműködés lehetővé teszi, hogy az ügyfelek számára komplex, integrált megoldásokat kínáljanak. Például egy irodaépület számára egyszerre és „egyszemélyben” biztosíthatók biztonsági, takarítási, karbantartási és energetikai szolgáltatások. Ez növeli az ügyfél-elégedettséget és erősíti az ügyfélkapcsolatokat.
2. Költséghatékonyság
Az erőforrások megosztása révén mindkét fél csökkentheti költségeit. Például az építőipari projektek során egy biztonsági cég biztosíthatja az építési terület őrzését, miközben a facility management cég felel az infrastruktúra üzemeltetéséért. Az ilyen szinergiák csökkentik az adminisztrációs terheket és az operatív költségeket.
3. Szakmai kompetenciák kiegészítése
A komplementer cégek által nyújtott szolgáltatások és szakértelem hozzáadott értéket képviselhetnek. Például egy építőipari partner segítségével a biztonsági cég jobban megértheti az építési folyamatokat, ami javíthatja a kockázatelemzést és a vagyonvédelmi stratégiákat.
4. Üzleti lehetőségek bővítése
Az együttműködések révén új piaci szegmensek nyílhatnak meg. Egy facility management céggel való partnerség például lehetővé teszi, hogy a biztonsági szolgáltatásokat ajánló cég olyan nagyobb vállalati ügyfelekhez is eljusson, akik integrált megoldásokat keresnek.
5. Innováció és fejlődés
A komplementer partnerek gyakran különböző szempontokból közelítik meg a problémákat, ami ösztönözheti az innovációt. Az építőipari cégek például új technológiai megoldásokat kínálhatnak, amelyeket a biztonsági cég integrálhat a saját szolgáltatásaiba.
6. Jogi és szabályozási követelmények
Az együttműködés jogi és szabályozási követelményeit is figyelembe kell venni. A biztonsági cégnek meg kell győződnie arról, hogy az együttműködés megfelel a helyi és esetleg a nemzetközi jogszabályoknak.
Mit mérlegeljen egy cég partnerségi vagy házon belüli megoldás esetén?
1. Költségek és megtérülés
Az elsődleges kérdés az, hogy melyik megoldás költséghatékonyabb hosszú távon. A partnerségi megoldás előnye, hogy nem szükséges jelentős beruházást eszközölni az új tevékenységi körök kiépítésébe. Ugyanakkor a házon belüli megoldások esetén nagyobb ellenőrzés valósítható meg, és hosszú távon akár alacsonyabb üzemeltetési költségekkel is járhat.
2. A komplementer cégek képességei és hírneve
A biztonsági cégnek meg kell győződnie arról, hogy a partnercég megbízható és magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt.
3. Kontroll és minőségbiztosítás
A partnerségi megállapodások során a cég kiszolgáltatott lehet a partner teljesítményének. Fontos mérlegelni, hogy a partnercég képes-e garantálni a kívánt minőséget és megbízhatóságot. A házon belüli megoldások nagyobb ellenőrzést biztosítanak, de komolyabb erőforrás-igényt is jelentenek.
4. Rugalmasság
A partnerségi együttműködések lehetővé teszik, hogy a cég gyorsan alkalmazkodjon a piaci igényekhez, hiszen a szükséges szolgáltatások könnyen bővíthetők vagy módosíthatók. Házon belüli megoldások esetén ez nehezebb lehet a hosszabb átfutási idő és a szakemberhiány miatt.
5. Kockázatkezelés
Egy partner bevonása csökkentheti a cég kockázatait, például a beruházási kockázatot. Ugyanakkor az együttműködés sikere erősen függ a partner stabilitásától és megbízhatóságától. Házon belüli tevékenységek esetén a cég maga felelős minden kockázat kezeléséért.
6. Stratégiai célok és hosszú távú tervek
Fontos, hogy a cég világosan meghatározza, milyen stratégiai célokat szeretne elérni az együttműködéssel vagy a házon belüli megoldások kiépítésével. Ha a cél az integrált szolgáltatások piacán való erős jelenlét, akkor a partnerségek előnyösebbek lehetnek. Nem árt megismerni és figyelembe venni a kiszemelt vállalat értékeit és céljait sem. Az együttműködés csak akkor lehet sikeres, ha ezek közösek. Amennyiben a cég az autonómiára helyezi a hangsúlyt, a házon belüli megoldások jobban illeszkedhetnek a stratégiájához.
Úgy véljük, a komplementer vállalatokkal való együttműködés számos előnyt kínálhat egy biztonsági szolgáltatásokat nyújtó cég számára, beleértve a szolgáltatási portfólió bővítését, a költségek csökkentését és az üzleti lehetőségek bővítését. Ugyanakkor a döntés előtt alaposan mérlegelni kell az együttműködés költségeit, kockázatait és stratégiai céljait. Egy jól megválasztott partnerség hosszú távon jelentős versenyelőnyt biztosíthat, míg a házon belüli megoldások nagyobb kontrollt és függetlenséget kínálnak. A legjobb döntés a cég specifikus helyzetétől és célkitűzéseitől függ. Mi, a BV Facility Kft-nél nyitva állunk az ilyesfajta együttműködésre, még úgy is, hogy tulajdonosunk, a BIG-HAUSE Kft. maga is nyújt takarítási, üzemeltetési, épületfelújítási és építőipari szolgáltatásokat.
A címlapkép forrása: MI által készített illusztráció
Közzététel: 2025. január 14.
Collaboration and/or in-house solution to grow your security business
For a company providing security (personal and property protection) services, cooperation with complementary companies, such as facility management or construction companies, can bring significant benefits. Joint working and thinking can range from mutual recommendations to strategic partnerships. These benefits are not only in terms of improving the quality of services, but also in terms of optimising costs and enhancing market competitiveness. If the aim is to expand your company's scope of activities, you should consider whether a strategic partnership or an in-house solution is more beneficial for you.
Translated with DeepL.com (free version)